De K is van… Kracht van de herhaling

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei.

Gek liedje toch? Want hoezo is 1 ei eigenlijk geen ei? En zijn twee eieren een half ei. En waar komt dat paasei nu vandaan? Nou, dat vond ik ook. Maar ik ben er achter. Ik weet waar dit liedje op slaat!

Mocht je nu misschien denken of het wel helemaal goed met mij gaat (jazeker, dankjewel), nodig ik je uit mijn kakelverse blog te lezen. Die gaat over de letter K van Het Vage Marketing ABC. Want die is namelijk voor… Kracht van de herhaling!

Werkt dat echt? Herhalen van zetten? Herhalen van boodschappen? Herhalen van tekst?

Of zoals in het bovenstaande liedje, het herhalen van eieren?

Blijft de boodschap pas bij herhaling hangen?

Ik denk van wel.

Even heb ik getwijfeld of dat ik voor dit blog niet gewoon 300x ‘De Kracht van de Herhaling’ op zou schrijven. Met elke keer een bulletpoint ervoor, want dat leest zo lekker.

En dan even een testvraag erachteraan. Konden we mooi met elkaar onderzoeken of de boodschap zou blijven hangen. Joe!

Maar nee. Natuurlijk werkt dat niet zo makkelijk. Dan had ik misschien wel even je aandacht. Maar de kans dat je dacht ,wat een flauwekul’ en dan vervolgens verder zou scrollen is natuurlijk groot.

Maar stel nou, dat ik dit blog op een andere manier ging herhalen.

Dat ik de boodschap over de letter K, elke dag zou gaan herhalen in een nieuw, vers van de pers blog.

Zodat deze steeds weer in je tijdlijn zou verschijnen. Maar dan net even anders geschreven. Humoristisch, prikkelend, op het randje, zakelijk of feitelijk bijvoorbeeld.

Zodat je er elke keer weer even naar zou kijken, omdat het opvalt of omdat je wellicht even wat afleiding zoekt.  

Zou dan de boodschap ‘de kracht van de herhaling’ beter blijven hangen, wellicht ongemerkt , ergens opgeslagen worden in je hoofd?

Want na een keer lezen over iets wat de ‘kracht van de herhaling’ wordt genoemd, zal dat misschien je nieuwsgierigheid opwekken. Omdat je misschien toevallig net met een communicatieplan in de weer bent. Of aan het denken bent over hoe je je social media gaat optuigen.

Maar na het lezen van het blog, zal je aandacht weer worden verlegd naar je mail, collega of wat dan ook. En blijft het bij ’oja, dat is handig om mee te nemen’ waarna die gedachte weer verwaaid. Zoals dat vaak gaat.

Daarom denk ik dat het goed is als je vaker dan 1 keer met je boodschap voorbij komt. Om jouw zaadje goed te kunnen planten in het hoofd van jouw doelgroep, moeten ze vaker kennis met jou kunnen maken. Want 1 ei is geen ei…

En dat, dames en heren, maakt het marketing vak ook zo leuk. Want je mag dus elke keer opnieuw bedenken hoe jij met je klanten kennis gaat maken. En waar. Online of offline. Of allebei.

Wat je ze wel of niet laat zien. Hoe je opvalt en raakt. Telkens weer.

Wil jij nou ook dat jouw boodschap, product of naam bij je klanten blijft hangen? En weet je niet waar te beginnen of heb je hier zelf geen tijd voor?

Stuur mij een mailtje of appje en ik help je hier graag bij! En wie weet maken wij binnenkort kennis. Ik breng de paaseieren mee!

One Comment on “De K is van… Kracht van de herhaling

  1. Pingback: De N is van... Naamsbekendheid - De Marketing Vakvrouw

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *